Česká Třebová, rozhledna Kozlovský kopec

Typ: Pěší (či sněžnice) Vzdálenost: 8.6 km Obtížnost: Těžká Převýšení: 220 m Hodnocení: 60/5

Svitavsko, Česká Republika

Mapa

Výškový profil
Body zájmu

Česká Třebová, rozhledna Kozlovský kopec

Z nádraží v České Třebové (kde můžete také zaparkovat) se vydejte ke kruhovému objezdu a pokračujte po červeném turistickém značení. Ulicí Sadová dojdete k viaduktu, kterým projděte k parku.

Doporučujeme si park projít, nachází se v něm dětské hřiště, pomník mistra Jana Husa, rybníček, osmiboký altán (Bosenský pavilon) nebo hudební altán Antonína Bennewitze, množství cestiček, stromů a travnatých ploch.

Po červeném značení se dostanete k rozcestníků ''Šárka'', pokud je v okolí sucho, určitě jděte u rozcestníku rovně po neznačené cestičce. Na cestě pokračujte stále stoupáním až dojdete k lavičce s vyhlídkou na Českou Třebovou. Ideální místo na svačinu a doplnění energie, budete jí potřebovat :-).

Z vyhlídky se vratě stejnou cestou zpět k rozcestníku ''Šárka'' a odbočte doprava na červené turistické značení. Za chviličku dojdete k silnici, kde zahněte doprava. Přibližně za 350 metrů, kdy jste šli podél silnice, odbočte doleva. Stále se držte červeného značení, které vás dovede k rozcestníku ''Serpentýny''.

U rozcestí ''Serpentýny odbočte doleva a následně doprava směrem k rozcestí ''Za rozhlednou''. U rozcestníku ''Za rozhlednou'' odbočte doprava k rozhledně.

Z rozhledny Kozlovský kopec si užijte výhledy na Krkonoše, Orlické hory, Jeseníky i Kralický Sněžník. Kousek dál od rozhledny se nachází chata Maxe Švabinského, kde je možnost občerstvení.

Od rozhledny pokračujte po modrém turistickém značení směrem k rozcestí ''Kozlovský kopec - rozc.'' a následně ''Kozlov - bus''. U rozcestníku ''Kozlov - bus'' odbočte doprava a zhruba za 200 metrů si pohlídejte nepřehlednou odbočku doleva. Držte se modrého turistického značení.

Po modrém značení dojdete k pravěké osadě Křivolík. Osada je volně přístupná a ukazuje pravěký vývoj v Českých zemích od prvních lovců a sběračů až k počátkům raného středověku.

Od osady pokračujte po modrém značení k rozcestí ''Uhrovy doly - rozc.''. U tohoto rozcestí odbočtě doprava a napojte se za zelené značení, které vás dovede k rozcestí ''Za Horami'' a za ním k poutní kapli Panny Marie Pomocné.

Následně pokračujte rovně, u rozcestí ''Hory - rest.'' minete restaurace a klesáním po zeleném turistickém značení dojdete zpět k parku v České Třebové. Od parku se vydejte stejnou cesotu zpět k nádraží a výchozímu bodu v České Třebové.

Doprava vlakem
Odkud: Datum:
Kam: Česká Třebová Čas:

• Nádraží a parkoviště Česká Třebová Nádraží a parkoviště Česká Třebová

Výchozí bod tohoto výlet je nádraží v České Třebové. Pod nádražím se nacházejí garáže, kde je možnost zaparkovat.

Nádraží a parkoviště Česká Třebová Nádraží a parkoviště Česká Třebová
  • Park Javorka Park Javorka

Projděte se po přírodně krajinářském parku, ve kterém najdete osmiboký altán (Bosenský pavilon z roku 1904), hudební altán Antonína Bennewitze, dětské hřiště, rybníček se sochou vodníka, pomník Mistra Jana Husa a několik sochařksých děl.

Park Javorka Park Javorka Park Javorka
  • Rozcestník Šárka Rozcestník Šárka

Pokud není morko, můžete se od tohoto rozcestníku jít podívat směrem rovně na vyhlídku na město. Trasa pokračuje po červeném značení směrem k rozcestí ''Serpentýny''.

• Vyhlídka na Českou Třebovou Vyhlídka na Českou Třebovou

Vyhlídka na Českou Třebovou s lavičkou se nachází nedaleko od rozcestníku ''Šárka''.

Vyhlídka na Českou Třebovou Vyhlídka na Českou Třebovou
  • Rozhledna Kozlovský kopec Rozhledna Kozlovský kopec

Na místě bývalé rozhledny z let 1929 - 1939 stojí od roku 2001 nová rozhledna. Věž rozhledny je vysoká 55 metrů a vyhlídková plošina, na kterou vede 174 schodů, se nachází 32,8 metrů nad zemí.

Sférická fotka z rozhledny

Rozhledna Kozlovský kopec Rozhledna Kozlovský kopec
  • Bývalá osada Křivolík

Osada je volně přístupná. Ukazuje pravěký vývoj v Českých zemích od prvních lovců a sběračů až k počátkům raného středověku.

Osada Křivolík (zdroj: FB)

Otevřeno: Vstupné:

Poznámka: Kliknutím na ikonku Vám bude zobrazena trasa.

• Nádraží a parkoviště Česká Třebová Nádraží a parkoviště Česká Třebová

Nádraží a parkoviště Česká Třebová Nádraží a parkoviště Česká Třebová

Přesměrování na booking.comVilla Helena

Villa Helena je příjemná ubytovací kapacita pro 8 osob. Villa se nachází ve České Třebové. K dispozici je zahrada se sezóním bazénem a terasou, televize, pračka, myčka na nádobí, mikrovlná trouba, vlastní koupelna s vanou a bidetem. Další informace zde

Cena od: ???

Přesměrování na booking.comChata Maxe Švabinského ***

Chata Maxe Švabinského s grilem a neplaceným soukromým parkovištěm se nachází v České Třebové, pouhých 38 km od Dolní Moravy.

V chatě je k dispozici posezení a bezplatné Wi-Fi ve všech prostorách. Ložní prádlo a ručníky jsou zajištěny.

Na místě je také restaurace a dětské hřiště. Další informace zde

Cena od: 449 Kč

Přesměrování na booking.comAgropension U háje

Rodinný Agropension U Háje se nachází na klidném místě 3 km od centra Litomyšle a nabízí apartmány s bezplatným Wi-Fi a TV. K penzionu patří koňská stáj a vyzkoušet zde můžete například i skijöring.

Všechny apartmány mají obývací pokoj s kuchyňským koutem, TV a pohovkou. Ve všech apartmánech a pokojích je koupelna se sprchou.

Na uvítanou dostanete malé pivo z rodinného pivovaru Poličský pivovar. Během pobytu budete mít zdarma k dispozici kávu a čaj. Další informace zde

Přesměrování na booking.comPenzion Lilie

Lilie stojí 1 km od centra Litomyšle a 1,4 km od zámku Litomyšl, zapsaného na seznamu památek UNESCO. Nabízí Wi-Fi, dětské hřiště a pokoje s lednicí a TV.

Všechny pokoje mají posezení, dřevěnou podlahu, výhled do zahrady, koupelnu s toaletou a sprchovým koutem a některé z nich s pohovkou.

V zahradě penzionu Lilie můžete relaxovat nebo využívat gril a k dispozici je také úschovna kol a bezplatné parkoviště. Další informace zde

Přesměrování na booking.comPenzion Bludička

Penzion Bludička se nachází v Litomyšli, pouhých 700 metrů od zámku Litomyšl, který je zapsaný na seznamu UNESCO.

Tento penzion nabízí Wi-Fi zdarma ve všech prostorách a pokoje s mini ledničkou, TV s plochou obrazovkou, rádiem, posezením a koupelnou s toaletou a sprchou nebo vanou.

Penzion stojí pouhých 200 metrů od autobusové zastávky a nákupního centra a 500 metrů od malebného hlavního náměstí. Další informace zde

Přesměrování na booking.comPenzion Taurus

Penzion Taurus nabízí ubytování v Litomyšli.

Všechny pokoje mají TV s plochou obrazovkou a rychlovarnou konvici.

Na místě je k dispozici sdílená kuchyň. Další informace zde

Cena od: 565 Kč

Přesměrování na booking.comPension Paseka

Pension Paseka se nachází v historickém centru Litomyšle, 200 metrů od renesančního zámku. Nabízí apartmány s kuchyňským koutem, knihovnou a koupelnou se sprchou a WC. V celé budově je zdarma dostupné Wi-Fi.

Každé ráno se podává snídaně. V pěší vzdálenosti od penzionu objevíte různé restaurace a obchody. Další informace zde

Cena od: 1 000 Kč

Přesměrování na booking.comPenzion Tašner

Penzion Tašner se nachází v Litomyšli, 350 metrů od zámku a klášterních zahrad, a nabízí terasu s grilem. V celém penzionu je k dispozici bezplatné Wi-Fi připojení k internetu a na místě je bezplatné soukromé parkoviště.

Všechny pokoje zahrnují vlastní koupelnu a satelitní TV. Hosté mohou využívat společnou kuchyň, která je kompletně vybavená. Další informace zde

Cena od: 919 Kč

Přesměrování na booking.comHotel Zlatá Hvězda ***

Hotel Zlatá Hvězda se nachází přímo na historickém náměstí v Litomyšli a nabízí pokoje se satelitní TV a vlastní koupelnou a restauraci, ve které se podávají pokrmy české i mezinárodní kuchyně.

Ve všech pokojích Hotelu Zlatá Hvězda je k dispozici bezplatné Wi-Fi. Z pokojů se otevírá výhled na renesanční náměstí a piaristický klášter nebo jsou orientované do klidnější části města. Některé pokoje jsou vybaveny lednicí a trezorem. Všechny jsou nekuřácké. Další informace zde

Cena od: 1 081 Kč

Přesměrování na booking.comZámecké apartmány Litomyšl

Zámecké apartmány Litomyšl se nachází v historickém areálu zámku v Litomyšli, který je zapsaný na seznamu světového kulturního dědictví UNESCO. Ubytování nabízí elegantní a dobře vybavené apartmány. K dispozici je bezplatné Wi-Fi.

Každý ze 3 apartmánů má vlastní koupelnu se sprchou nebo vanou, TV a plně vybavený kuchyňský kout. Ložní prádlo a ručníky jsou v ceně. Všechny apartmány jsou umístěny v 1. nebo 2. patře a jsou přístupné po schodišti. Každý apartmán je speciálně vyzdoben. Další informace zde

Cena od: 2 297 Kč

Přesměrování na booking.comHotel Aplaus ****

Hotel Aplaus zabírá 3 propojené historické budovy v centrum Litomyšle, které je na seznamu UNESCO. Nabízí stylové a elegantní pokoje, bezplatné Wi-Fi a parkování zdarma.

Výbornou českou kuchyni a vybrané teplé a studené nápoje si můžete vychutnat v restauraci Bohem a v baru Muuza, kde vedle klášterních zahrad najdete příjemnou terasu. Další informace zde

Cena od: 1 891 Kč

Přesměrování na booking.comPenzion V Podzámčí Litomyšl ***

Penzion V Podzámčí Litomyšl se nachází na klidném místě pouze 150 metrů od litomyšlského zámku, který byl zapsán se seznam světového dědictví organizace UNESCO. Wi-Fi připojení k internetu a parkoviště jsou na místě k dispozici zdarma. Lyžařský areál v České Třebové leží 13 km daleko.

Všechny pokoje jsou vybaveny satelitní TV s plochou obrazovkou a posezením. V koupelně je sprcha nebo vana. Některé typy ubytování mají také kuchyň. Hosté mohou na místě využívat společnou jídelnu, kde se za poplatek podává snídaně. Další informace zde

Cena od: 676 Kč

Přesměrování na booking.comAntik Hotel Sofia ***

Tento rodinný hotel se nachází v centru Litomyšle, které je na Seznamu světového dědictví UNESCO. Nabízí klidnou zahradu, uměleckou galerii a pokoje s Wi-Fi zdarma.

Antik Hotel Sofia poskytuje ubytování v pokojích s koupelnou a satelitní LCD TV. Některá apartmá disponují balkonem s výhledem do zahrady.

Snídaně se podává v elegantní hotelové jídelně, kterou zdobí originální umělecká díla. V letních měsících lze stolovat na terase. V hotelu je i bar. Další informace zde

Cena od: 2 567 Kč

Přesměrování na booking.comHájenka Strakov

Hájenka Strakov se nachází v Litomyšli v České republice. Penzion leží 5 km od zámku Litomyšl.

V penzionu je k dispozici TV. Nechybí ani kuchyňské potřeby, mikrovlnná trouba a lednička. Koupelny jsou vybaveny sprchovým koutem a bezplatnými toaletními potřebami.

Hájenka Strakov nabízí úschovnu zavazadel, nekuřácké pokoje, gril a zahradu. Během pobytu se lze věnovat cyklistice, turistice nebo lyžování. K dispozici je bezplatné Wi-Fi připojení. Další informace zde