Modrava, Hauswaldská kaple, Antýgl

Typ: Cyklo trasa Vzdálenost: 30.1 km Obtížnost: Střední Převýšení: 266 m Hodnocení: 100/5

Výlety Modrava a okolí, Česká Republika

Mapa

Výškový profil
Body zájmu

Modrava, Hauswaldská kaple, Antýgl

Počasí Modrava - Slunečno.cz

Jak k parkovišti? Klikněte si na kolonku PARKOVIŠTĚ, poté na bod v mapě a potvrďte tlačítkem OK. Pokud chcete najít trasu, jak se dostat na parkoviště, klikněte na ''Jak se tam dostanu''. Zvolíte svůj výchozí bod a načtou se vám varianty, jak se k parkovišti dostanete.

Webkamera

Popis

V Modravě odbočíte v zatáčce k centrálnímu placenému parkovišti.

Parkoviště Modrava

Na konci parkoviště se nachází velmi hezký soutok Roklanského a Modravského potoka, kterým vzniká dravá říčka Vydra. U soutoku můžete posedět.

Soutok Roklanského a Modravského potokaSoutok Roklanského a Modravského potokaSoutok Roklanského a Modravského potoka

Ke slati se z parkoviště vydáte doprava, minete muzeum dřevařství a pokračujete k pivovaru, za kterým přejedete po nové lávce přes Roklanský potok. Za potokem odbočíte doleva, zde se také nachází nouzové nocoviště.

Nouzové nocoviště ModravaNouzové nocoviště ModravaNouzové nocoviště Modrava

Jeďte k rozcestí na Rybárně.

RybárnaRybárnaRybárna

Z Rybárny odbočíte doprava a krátkým, nepříjemným stoupáním dojedete až k Tříjezerní slati.

Tříjezerní slaťTříjezerní slaťTříjezerní slať

Po prohlídce slatě, se vraťte na cestu a odbočte doleva směr Rokyta. Příští 3 km si užijete perfektní sjezd po asfaltce s plynulými zatáčkami až k plavebnímu kanálu (Vchynicko-Tetovský).

Vchynicko-Tetovský kanálVchynicko-Tetovský kanálVchynicko-Tetovský kanál

U kanálu za můstkem odbočíte doleva. Napojíte se na NS Vchynickotetovský kanál. Chcete-li si cestu zkrátit, jeďte rovně na nedalekou Rokytu a zde odbočte doprava na Antýgl a podél vchynicko - Tetovského plavebního kanálu pokračujete ve sjezdu po kvalitní lesní cestě až k odbočce doleva přes kanál k Hauswaldské Kapli.

Hauswaldská kapleHauswaldská kapleHauswaldská kaple

Minete rozcestí Hakešická cesta a Pod Kostelním vrchem. Po nové lávce přejedete přes kanál a vyšlápnete k 400 m vzdálené kapli. Je to kouzelné místo opředené tajemnostmi (zjevení).

Od kaple se vraťte zpět ke kanálu, zahněte doleva a jeďte až k hlavní komunikaci. Tu přejedete rovně (prodloužení výletu) a za parkovištěm (Mosau) pokračujte rovně po cyklotrase č. 2114. Zde se napojíte na NS Srnínský okruh. Mírným stoupání pokračujte podél Vchynicko - Tetovského kanálu až k rozcestníku U Sedla. U rozcestníku se cesta stočí ostře vpravo a na krátkou dobu se stoupání zintenzivní. Za statkem se držte vpravo k akumulační nádrži. Právě jste objeli Spálený vrch, o kterém se traduje legenda, že zde vylézali hadi a štíři. Obyvatelé proto tento les vypálili... :-)

Akumulační nádržAkumulační nádržAkumulační nádrž

Za nádrží se dejte opět vpravo do nedalekého Srní, do kterého dojedete po asfaltové cestě.

Srní - informační střediskoSrní - restauraceSrní - kostel

Na hlavní silnici odbočte doprava, za informačním střediskem doleva a zde minete restauraci a kostel. Za chvilku můžete odbočit doleva k vlčímu výběhu - NS Vlčí výběh.

Vlčí výběhVlčí výběhVlčí výběh

Dále sjedete (cyklotrasa č. 33) k mostu přes říčku Vydru. Cestou jste se mohli zastavit v geologické expozici na Rokytě, kterou budete mít i s parkovištěm po pravé ruce a nemůžete ji přehlédnout.

RokytaRokytaRokyta

Z mostu na Antýglu můžete vidět proti proudu říčky Vydry tzv. obří hrnec (druhé foto pod odstavcem). Za říčkou Vydrou pokračujte doprava po hlavní silnici. Chcete-li vidět soutok Vydry s Hamerským potokem (20 metrů) a místo kde se v seriálu Policie Modrava každé ráno mezi Antýglem a Turnerovou chatou koupali kriminalisté Kamil Sedláček (Filip Tomsa) a Emil Kintzl (Ladislav Mrkvička), odbočte vlevo a zamkněte kola. Dále cyklisté nesmí. V těchto místech si můžete prohlédnout i Klostermannův most.

Antýgl mostObří hrnecHamerský potok

Od mostu pokračujete směr Modrava, minete parkoviště a kemp na Antýglu.

Parkoviště AntýglKemp AntýglKemp Antýgl

Po 2,5 kilometrech můžete odbočit k hradlovému mostu - Rechle, který je kousek od silnice. Odbočka je značena cedulkou parkoviště.

Hradlový mostHradlový mostHradlový most - fotopoint

Od mostu se vraťte zpět na hlavní, odbočte doprava a pokračujte do nedaleké Modravy.

Chcete-li si výlet prodloužit o 12 kilometrů a vidět další zajímavé místo z natáčení seriálu Policie Modrava, zde vám nabízíme stručný popis. Na hlavní silnici za Hauswaldkou kaplí odbočte doleva a dojeďte k nedalekému parkovišti Velký bor. Na tomto místě odbočte doprava do lesa a dvou kilometrovým sjezdem dojedete k mostu přes říčku Křemelná. Z tohoto místa byla v jednom z dílů vhozena puška do řeky. Poté se vraťte na Mosau, odbočte doleva a podél Vchynickcko - Tetovského kanálu pokračujte k Akumulační nádrži. Zpět do popisu.

Důležité informace

Restaurace a samoobsluhy: Téměř každý penzion má i vlastí restauraci. V Modrém penzionu (vedle informačního střediska) se nachází malý obchod se základními potravinami.

Bankomat: V budově informačního střediska najdete bankomat Komerční banky.

Spojení: Do Modravy dojedete autem či autobusem. Nachází se zde rozsáhlé placené parkoviště. IDOS

Benzínová čerpací stanice: Vzdálena 10 km v obci Srní (výpadovka na Sušici).

Vstupné a poplatky: Parkovné - 70 Kč/1den, 20 Kč/hod

Lékařská pohotovost a lékárny: Vimperk, Sušice (cca. 30 km).

Pošta: Srní a Kvilda.

Časová náročnost: 4 hodiny.

Další výlety z Modravy: Najdete v pravém postranním banneru ''Související trasy''. Nebo na horní liště vedle kontaktu zadejte klíčové slovo např. Toskánsko... :-)

Vyžití: Bowling a lanové centrum (Klostermannova chata), pivovar Lyer, muzeum dřevařství

Ubytování Modrava a okolí

Klostermannova chata

Klostermannova chataKlostermannova Chata se nachází v klidné lokalitě obce Modrava, v srdci národního parku Šumava. Nabízí ubytování s bezplatným Wi-Fi a nepřetržitě otevřenou recepci. Na místě lze parkovat zdarma. Klostermannova Chata má všechny pokoje vybaveny satelitní TV, posezením a vlastní koupelnou se sprchovým koutem. Více...

Přibližná cena za dvoulůžkový pokoj / noc: 1 450 Kč

Modrý penzion

Modrý penzionModrý Penzion se nachází v Modravě v Národním parku Šumava, 6 km od Kvildy. Na místě je k dispozici obchod s potravinami, dětské hřiště, letní terasa a bezplatné Wi-Fi. Studia a apartmány mají kuchyň nebo kuchyňský kout, TV a koupelnu. Součástí některých z nich je také balkon. Půjčovna kol je vzdálená 1 km. Více...

Přibližná cena za dvoulůžkový pokoj / noc: 1 000 Kč

Hotel Modrava

Hotel ModravaHotel Modrava v Národním parku Šumava nabízí restauraci s výběrem à la carte, vířivku a saunu. Na místě je zdarma dostupné Wi-Fi. Všechny ubytovací jednotky mají TV s plochou obrazovkou a koupelnu se sprchou nebo vanou. V některých najdete také posezení. Hotel Modrava zajišťuje také službu půjčení jízdních kol. Více...

Přibližná cena za dvoulůžkový pokoj / noc: 1 580 Kč

Hotel Madr

Hotel MadrPokoje jsou vybavené satelitní TV s plochou obrazovkou a mají vlastní koupelnu s vanou nebo sprchou, ve které jsou připravené župany a přezůvky. Pro pohodlí hostů jsou k dispozici také bezplatné toaletní potřeby a fén. Nechybí ani TV. Hotel má nepřetržitě otevřenou recepci a na místě najdete i obchod se suvenýry. Tento hotel má lyžárnu a půjčuje jízdní kola a elektrokola. Více...

Přibližná cena za dvoulůžkový pokoj / noc: 1 780 Kč

Chata Povydří

Chata PovydříChata Povydří se nachází v Srní v Plzeňském kraji, 28 km od města Bodenmais, a nabízí ubytování se saunou a lyžárnou. Nabízí venkovní bazén, sezónní venkovní bazén, zahradní gril a restauraci, kam si můžete zajít na jídlo. Na místě je k dispozici bezplatné soukromé parkoviště a Wi-Fi zdarma ve všech prostorách. Více...

Přibližná cena za dvoulůžkový pokoj / noc: 1 080 Kč

• Modrava parkoviště (výchozí bod) Modrava parkoviště (výchozí bod)

Výchozí bod trasy.

Otevřeno: Vstupné:
  • Soutok Roklanského a Modravského potoka Soutok Roklanského a Modravského potoka

Na druhém konci parkoviště se nachází soutok Roklanského a Modravského potoka, čímž vzniká dravá říčka Vydra. V říčce Vydře se nacházejí obří hrnce (foto), které vznikly staletým vymíláním kamenů. Tento obří hrnec uvidíte z mostu na Antýglu 50 metrů vpravo proti proudu říčky Vydry. Most na Antýglu se nachází nedaleko směrem na Srní. K soutoku Roklanského a Modravského potoka vás zavede děj naší pohádky ''Jak chytali ryby''. Pohádka se nachází ve výletu Modrava, Horská Kvilda

Soutok Roklanského a Modravského potoka Soutok Roklanského a Modravského potoka Soutok Roklanského a Modravského potoka
  • Hotel Madr ***

Hotel Mádr nabízí ubytování v Modravě. Na místě najdete i bar.

Hotel MadrHotel MadrHotel Madr

Zarezervujte ihned na Booking.com

• Muzeum dřevařství Muzeum dřevařství

Muzeum specializované na dřevo a dřevařskou výrobu. Můžete zde najít a prozkoumat různé druhy dřeva.

Otevřeno: 10-17hod Vstupné:
    Muzeum dřevařství Muzeum dřevařství
  • Nouzové nocoviště Modrava Nouzové nocoviště Modrava

Nouzové nocoviště v Modravě. Zde je možnost přenocovat jednu noc.

Otevřeno: Vstupné:
    Nouzové nocoviště Modrava Nouzové nocoviště Modrava Nouzové nocoviště Modrava Nouzové nocoviště Modrava Nouzové nocoviště Modrava
  • Rybárna Rybárna

Podrobnosti naleznete na informačních tabulích.

Rybárna Rybárna Roklanský potok Roklanský potok Roklánský potok
  • Tříjezerní slať Tříjezerní slať

Rozloha slati je asi 5Ha. Vyskytuje se zde mnoho vzácných rostlin. Slať je nejmenší ze tří zpřístupněných rašelinišť na České straně Šumavy. Další podrobnosti si můžete přečíst na informačních tabulích.

Otevřeno: Vstupné:
    Tříjezerní slať Tříjezerní slať Tříjezerní slať Tříjezerní slať Tříjezerní slať Tříjezerní slať
  • Vchynicko - Tetovský plavební kanál Vchynicko - Tetovský plavební kanál

Tento vodní tok sloužil v minulosti pro plavení šumavského dřeva a obchází nesplavný úsek Vydry pod Antýglem. Spojoval řečiště Vydry s říčkou Křemelná.

Otevřeno: Vstupné:
    Vchynicko - Tetovský plavební kanál Vchynicko - Tetovský plavební kanál Vchynicko - Tetovský plavební kanál
  • Hauswaldská kaple Hauswaldská kaple

Toto poutní místo se proslavilo díky mnoha nevysvětlitelným uzdravením. Na počest těchto zázračných uzdravení zde bylo v roce 1820 vystavěna první kaple. V roce 1860 pro velikou oblibu byla postavena druhá kaple. Pro její špatnou stabilitu byla vystavěna třetí kaple a to v roce 1902. Z kaplí zbyly základní kameny. Můžete si na informační tabuli přečíst zajímavé pověsti svázané s tímto poutním místem.

Otevřeno: Vstupné:
    Hauswaldská kaple Hauswaldská kaple Hauswaldská kaple Hauswaldská kaple Hauswaldská kaple Hauswaldská kaple
  • Akumulační nádrž Akumulační nádrž

Z nádrže putuje voda do nedalekého vodního zámku, a pak do elektrárny Vydra. Dostavba elektrárny i zařízení s ní spojených proběhla r. 1942. V jednom z dílů detektivního seriálu Policie Modrava zde byla nalezena mrtvola. Natáčelo se zde ještě několik dalších záběrů.

Akumulační nádrž Akumulační nádrž Akumulační nádrž
  • Srní informační středisko Srní informační středisko

Informační středisko v Srní.

• Restaurace v Srní Restaurace v Srní

Tato restaurace funguje jako rychlé občerstvení formou bufetu. Zde se stravoval štáb a herci, kteří natáčeli kriminální příběhy Police Modrava.

Naproti se nachází kostel
  • Naučná stezka Vlčí výběh Naučná stezka Vlčí výběh

K vlčímu výběhu o rozloze cca 3 ha vede naučný okruh, který vás seznámí se stopami šelem vyskytujících se na Šumavě a některými stromy a rostlinami. Výběhem vede 300 metrů dlouhá lávka s pozorovacími přístřešky. Lávka je vyvýšená 3-4 metry nad terénem.

Otevřeno: leden, únor, březen: 8.30 - 15.30 hod
    duben (pouze SO+NE): 8.30 - 15.30 hod
    květen, červen: 8.30 - 16.00 hod
    červenec, srpen: 8.30 - 16.00 hod
    září, říjen: 8.30 - 16.00 hod
    listopad, prosinec: 8.30 - 15.30 hod
    Vstupné: Zdarma
    Naučná stezka Vlčí výběh Naučná stezka Vlčí výběh Naučná stezka Vlčí výběh Naučná stezka Vlčí výběh Naučná stezka Vlčí výběh Naučná stezka Vlčí výběh Naučná stezka Vlčí výběh Naučná stezka Vlčí výběh Naučná stezka Vlčí výběh
  • Rokyta Rokyta

Tato venkovní geologická expozice ukazuje nejvýznamější horniny Šumavy. Další informace si můžete přečíst na informační tabulích. Nachází se zde parkoviště, WC a informační středisko.

Rokyta Rokyta Rokyta Rokyta Rokyta Rokyta
  • Antýgl most, soutok Vydry a Hamerského potoka Antýgl most, soutok Vydry a Hamerského potoka

Z mostu je cca. 50 metrů proti proudu říčky dobře vidět obří hrnec vymletý staletími za pomocí vody, štěrku a kamení viz. foto. Dvacet metrů od mostu po proudu najdete soutok Vydry a Hamerského potoka. Dále po proudu se nachází místo, kde se každé ráno koupali detektiv Kamil Sedláček a Emil Kintzl v seriálu Policie Modrava. Ovšem na kolech se do těchto míst nesmí.

Otevřeno: Vstupné:
    obří hrnec uvidíte z mostu proti proudu říčky (vzdálený asi 50 metrů vpravo) posezení u mostu fotka z mostu po proudu k přítoku Hamerského potoka
  • Parkoviště Antýgl a kemp Parkoviště Antýgl a kemp

Parkoviště s kempem na Antýglu. Z tohoto parkoviště se můžete vydat na tento pěší výlet: Horská Kvilda, Pechler a zpět.

Parkoviště Antýgl a kemp Parkoviště Antýgl a kemp Parkoviště Antýgl a kemp
  • Hradlový most a parkoviště Hradlový most a parkoviště

Hradlový most Rechle je dlouhý 72 metrů a nachází se mezi Antýglem a Modravou. Tato věrná kopie Hradlového mostu nesloužila pouze k přemostění řeky, ale zároveň jako hradlo, které odvádělo plavené dříví z řeky Vydry do Vchynicko - tetovského plavebního kanálu. Podél kanálu jste jeli k Hauswaldské kapli. Od roku 1953, kdy byl provoz ukončen, chátral až do roku 1999. Poté byl most obnoven a lze zde i zaparkovat.

Otevřeno: Vstupné:
    Hradlový most a parkoviště Hradlový most a parkoviště Hradlový most a parkoviště Hradlový most a parkoviště Hradlový most a parkoviště Hradlový most a parkoviště

Poznámka: Kliknutím na ikonku Vám bude zobrazena trasa.

• Modrava parkoviště (výchozí bod) Modrava parkoviště (výchozí bod)

Výchozí bod trasy.

Booking.com

Zvolíte-li Modravu jako místo, kde chcete strávit letní či zimní dovolenou, určitě nebudete litovat. Navštívit tolik zajímavostí v blízkém okolí jako naleznete právě zde, se Vám jinde na Šumavě nepovede!

Přesměrování na booking.comHotel Madr ***

Pokoje jsou vybavené satelitní TV s plochou obrazovkou a mají vlastní koupelnu s vanou nebo sprchou, ve které jsou připravené župany a přezůvky. Pro pohodlí hostů jsou k dispozici také bezplatné toaletní potřeby a fén. Nechybí ani TV. Další informace zde

Cena od: 1 135 Kč

Přesměrování na booking.comModrý Penzion

Modrý Penzion se nachází v Modravě v Národním parku Šumava, 6 km od Kvildy. Na místě je k dispozici obchod s potravinami, dětské hřiště, letní terasa a bezplatné Wi-Fi. Další informace zde

Cena od: 2 216 Kč

Ubytovní v okolí Modravy

Chalet GabrettinaChalet Gabrettina ****

Chata Gabrettina nabízí ubytování v Rokytě, 4 km od Srní a 47 km od Deggendorfu. Chata Gabrettina má posezení, jídelní kout, kuchyň s troubou, ručníky, ložní prádlo a koupelnu s vanou nebo sprchou. Více informací zde

Cena od: 18 644 Kč

Wellness Chata KastanekHotel Rankl

Hotel Rankl je situován v Horské Kvildě v Národním parku Šumava, pouhých 5 minut jízdy od lyžařského areálu Kvilda, a nabízí českou restauraci, saunu, masáže a bezplatné Wi-Fi. Více informací zde

Cena od: 1 675 Kč

Přesměrování na booking.comU Černých

U Černých se nachází v srdci Šumavského národního parku, 30 metrů od nejbližší sjezdovky. Nabízí ubytování v pokojích s bezplatným Wi-Fi. Obklopuje jej zahrada s táborovým ohněm. Další informace zde

Cena od: ???

Penzion Pohoda KvildaPenzion Pohoda Kvilda

Penzion Pohoda Kvilda se nachází ve stejnojmenné vesnici v samém centru šumavského národního parku, 100 metrů od sjezdovek a 200 metrů od tenisového kurtu. Jeho součástí je letní terasa a úschovna lyží a kol. K dispozici je Wi-Fi zdarma. Více informací zde

Cena od: 1 351 Kč

Přesměrování na booking.comChata U Krále Šumavy s.r.o. **

Chata U Krále Šumavy s.r.o. je dostupná na lyžích a má restauraci à la carte, ve které se podávají snídaně. Stojí v Kvildě, nedaleko lyžařského vleku a běžkařských tratí. Wi-Fi je zde dostupné zdarma. Další informace zde

Cena od: ???

Apartmány U ŠpirkůApartmány U Špirků

Apartmány U Špirků se nachází v obci Kvilda. Nabízí ubytování s Wi-Fi zdarma a možností vlastního stravování, lyžárnu a soukromá parkovací stání přímo na místě. Na požádání jsou k dispozici i masáže. Více informací zde

Cena od: 2 432 Kč

U TichotůU Tichotů ***

Apartmány U Tichotů v obci Kvilda leží 300 metrů od místního lyžařského vleku a nabízí ubytování s možností vlastního stravování, zahradu s grilem, stolní tenis a lyžárnu. V celém objektu je zdarma dostupné Wi-Fi a na místě je i bezplatné parkoviště. Více informací zde

Cena od: 811 Kč

Chata PovydříChata Povydří

Chata Povydří se nachází v Srní v Plzeňském kraji, 28 km od německého města Bodenmais. Nabízí saunu, lyžárnu, 2 venkovní bazény, z toho 1 sezónní, gril a restauraci, kam si můžete zajít na jídlo. K dispozici je i bezplatné soukromé parkoviště a v celém objektu lze zdarma využívat Wi-Fi. Více informací zde

Cena od: 681 Kč

Hotel Srní depandance - ŠumavaHotel Srní depandance - Šumava ***

Hotel Srní se nachází uprostřed krásné šumavské přírody, obklopený čerstvým vzduchem, rybníky a svěžími zelenými lesy, a nabízí vyhřívaný bazén, saunu a fitness centrum.

Noci můžete strávit v klidu plně zařízených pokojů a den začít snídaní formou bufetu zdarma. Více informací zde

Cena od: 838 Kč

Pension Efekt No 2Pension Efekt No 2 ***

Pension Efekt No 2 se nachází v obci Srní, 13 km od lyžařského areálu Kašperské hory. Nabízí bezplatné veřejné Wi-Fi, parkování zdarma a plně vybavené společné kuchyně na každém patře. Více informací zde

Cena od: 2 015 Kč

Hotel SrníHotel Srní ****

Hotel Srní se nachází v obci Srní, 28 km od města Bodenmais, a nabízí dětské hřiště, lyžárnu, restauraci, bowlingovou dráhu i soukromé parkoviště.

Hotel Srní poskytuje ubytování v pokojích s vlastní koupelnou i TV s plochou obrazovkou a ve všech jeho prostorách je zdarma dostupné Wi-Fi.

Okolí hotelu je oblíbeným cílem milovníků lyžování, přičemž lyžařské vybavení si lze stejně jako jízdní kola půjčovat přímo na místě. Více informací zde

Cena pro 2 os/noc od: 1 621 Kč

Apartmán Srní 121Apartmán Srní 121

Součástí apartmánu je kuchyň s mikrovlnnou troubou a chladničkou, TV s plochou obrazovkou i vlastní koupelna s vanou nebo sprchou. Více informací zde

Cena od: 3 567 Kč

Apartmány VydrýsekApartmány Vydrýsek

Apartmány Vydrýsek jsou situované v domě v Srní. Mají posezení, satelitní TV a lze v nich bezplatně využívat Wi-Fi. V každém je dále plně vybavená kuchyň s klasickou i mikrovlnnou troubou a koupelna se sprchou, bidetem a toaletními potřebami zdarma. Můžete si z nich užívat výhled do přilehlé zahrady a na hory. Více informací zde

Cena od: 2 163 Kč

Chata KamínekChata Kamínek

Chata Kamínek nabízí ubytování s domácími mazlíčky a zahradou v Srní, 28 km od Bodenmaisu. Na místě je soukromé neplacené parkoviště. K dispozici je kuchyň se sporákem, mikrovlnnou troubou a rychlovarnou konvicí. V ceně jsou ručníky a ložní prádlo. Více informací zde