Purkarec, Týn nad Vltavou, muzeum historických vozidel

Typ: Cyklo trasa Vzdálenost: 36.8 km Obtížnost: Střední Převýšení: 158 m Hodnocení: 80/5

České Budějovice a okolí, Česká Republika

Mapa

Výškový profil
Body zájmu

Purkarec, Týn nad Vltavou, muzeum historických vozidel

Výlet začíná v Purkarci nedaleko Hluboké nad Vltavou.

Ubytování

Stojíte-li na návsi čelem proti kostelu, vydejte se po hlavní silnici doleva (až do Týna nad Vlt. vede cyklotrasa č. 1079). Z asfaltové komunikace nikam neodbočujte. Projeďte nedalekou Jeznici až do vesničky Litoradlice. V Litoradlici sjedete v levotočivé zatáčce z hlavní silnice rovně a pokračujete zákazem vjezdu příjemným sjezdem až k hrázi Hněvkovické přehrady. Přejdete na druhý břeh a za chvilku odbočíte doleva k řece. Cyklostezka vás po chvilce opět vrátí na hlavní silnici, abyste na začátku vesnice Břehy na cyklostezku opět najeli. Podél břehu Vltavy pokračujte do centra Týna nad Vltavou.

Po podjetí mostu odbočíte na konci rozsáhlého parkoviště doprava (sjíždíte z cyklotrasy č. 1079). Následně odbočte na hlavní silnici doprava a hned doleva na náměstí. Prohlédněte si náměstí Míru a vydejte se odbočkou u zámku do ulice Tyršova. Z náměstí pojedete zhruba 120 metrů po kostkách a odbočíte doleva do ulice Sakařova. Na konci ulice Sakařova odbočte doprava do ulice Na Vinicích, kde vás čeká nepříjemné stoupání. Tuto ulici projeďte také po hlavní silnici až na konec a odbočte doleva do aleje Míru. Držte se rovně a za zhruba 400 metrů dojdete k rozhledně Semenec.

Z rozhledny pokračujte z kopce po asfaltové komunikaci k přírodovědnému muzeu Semenec. Po prohlédnutí muzea pokračujte stále asfaltovou komunikací dolů (ignorujte odbočku doleva). Na konci sjezdu se cesta stočí doleva k soutoku Vltavy a Lužnice. Soutok vytváří dvě největší jihočeské řeky Vltava a Lužnice. Natáčely se zde záběry z filmu Kameňák (režie Troška).

Od soutoku se vraťte stejnou cestou zpět k rozhledně. Za rozhlednou si pohlídejte odbočku doprava do ulice Na Vinicích, kde již nemusíte odbočovat k náměstí, ale můžete sjet do ulice Dewetterova a u řeky se opět napojíte na cyklostezku. Jeďte stejnou cestou zpět proti proudu řeky Vltavy do vesnice Břehy. Na rozcestí ve tvaru Y odbočte doleva. Dvou a půl kilometrovém stoupání dojedete do Horních Kněžeklad. Zde odbočíte doprava a v nedalekých Pořežanech si prohlédnete muzeum historických vozidel.

Od muzea sjedete dále do vsi a na rozcestí odbočíte doprava. Stoupáním dojedete do Hroznějovic, které minete po hlavní silnici a v nedalekém Kostelci odbočíte doprava k přívozu. Než k přívozu dojdete, raději zavolejte na kontaktní číslo 775 558 126 (číslo bylo platné v květnu 2015), aby s vámi počítali.

Nechcete-li od muzea jet k přívozu, sjeďte z Horních Kněžeklad zpět do Hněvkovic (nejsou značeny) a odbočte ostře vlevo zpět na hráz. Za hrází odbočte vlevo a stoupáním dojedete do vesničky Litoradlice. Zde dáte přednost v jízdě a pokračujete rovně mírným sjezdem. Hlavní silnice vás dovede zpět do Purkarce.

• Purkarec Purkarec

Výchozí bod této trasy je Purkarec. Nachází se zde ubytovací kapacity, které jsou turisty velmi oblíbené. Naleznete zde i velmi pěkný kostel sv. Jiří a síň voroplavby. Za kostelem se nachází nové přístaviště.

Purkarec Purkarec
  • Kostel sv. Jiří Kostel sv. Jiří

V Purkarci na návsi se nachází velmi pěkný kostel sv. Jiří a naproti restaurace s terasou.

Kostel sv. Jiří
  • Přístav v Purkarci Přístav v Purkarci

Přístav v Purkarci. Jízdní řád parníku

• Síň voroplavby v Purkarci Síň voroplavby v Purkarci

Užijte si prohlídku historie voroplavby. Síň založil spolek Vltavan, aby připomínala současné generaci nelehkou práci a zašlou slávu voroplavby, kdy vory tvořily neodmyslitelný kolorit Povltaví. V muzeum se dozvíte zajímavosti o stavbě vorů, výrobě houžví, oblečení a nářadní vorařu. Síň se nachází opačným směrem než vede trasa (200 metrů od kostela).

Poslední aktualizace 3. 4. 2017

Otevřeno: Duben - Říjen
    pondělí - neděle: 09:00 - 17:00
    Vstupné: Cena: 30 Kč
    Snížená: 10 Kč
  • Náměstí Míru v Týně nad Vltavou Náměstí Míru v Týně nad Vltavou

Na náměstí se nachází barokní kašna, chrám sv. Jakuba a zámek, ve kterém je i městské muzeum.

Otevřeno: Vstupné:
    Náměstí Míru v Týně nad Vltavou Náměstí Míru v Týně nad Vltavou Náměstí Míru v Týně nad Vltavou
  • Rozhledna Semenec Rozhledna Semenec

Pět metrů vysoká betonová rozhledna. Z rozhledny si užijete výhled na řeku Vltavu, město Týn nad Vltavou a v dáli na JE Temelín.

Rozhledna Semenec Rozhledna Semenec Rozhledna Semenec
  • Přírodovědné muzeum Semenec Přírodovědné muzeum Semenec

Naleznete zde sbírku světových druhů borovic, ukázky z kamenné kroniky jižních Čech, sbírku léčivých bylin, expozici lesních společenstev jižních Čech a ''Na křídlech pterodaktyla''.

Official web

Poslední aktualizace 3. 4. 2017

Otevřeno: Duben - Říjen
    sobota - neděle: 13:00 - 17:00
    Vstupné: základní: 50,- Kč
    snížené: 20,- Kč
    děti do 3 let zdarma
    Přírodovědné muzeum Semenec Přírodovědné muzeum Semenec Přírodovědné muzeum Semenec Přírodovědné muzeum Semenec Přírodovědné muzeum Semenec Přírodovědné muzeum Semenec
  • Soutok Vltavy a Lužnice Soutok Vltavy a Lužnice

Na tomto místě se stékají dvě největší jihočeské řeky Lužnice a Vltava. Natáčely se zde scénky z filmu Kameňák.

Soutok Vltavy a Lužnice Soutok Vltavy a Lužnice Soutok Vltavy a Lužnice
  • Historické muzeum vozidel Pořežany Historické muzeum vozidel Pořežany

V třípodlažním muzeu se nachází historické originály automobilů, motocyklů, koňských kočárů, dětských kočárů, psacích a šicích strojů a oddělení vojenské historie. Některé exponáty byly použity v českých i zahraničních filmech a pohádkách.

Otevřeno: Leden - Prosinec
    pondělí - neděle: 09:00 - 17:00
    Vstupné: Cena: 60 Kč
    Snížená: 30 Kč
    Děti do 10 let: 20 Kč
    Historické muzeum vozidel Pořežany Historické muzeum vozidel Pořežany Historické muzeum vozidel Pořežany Historické muzeum vozidel Pořežany Historické muzeum vozidel Pořežany Historické muzeum vozidel Pořežany Historické muzeum vozidel Pořežany Historické muzeum vozidel Pořežany Historické muzeum vozidel Pořežany Historické muzeum vozidel Pořežany Historické muzeum vozidel Pořežany Historické muzeum vozidel Pořežany

Poznámka: Kliknutím na ikonku Vám bude zobrazena trasa.

• Purkarec Purkarec

Purkarec Purkarec

Ubytování Purkarec

Apartmány U AndělaApartmány U Anděla

Areál se nachází přímo u řeky Vltavy a je tedy vhodný nejen pro turisty, ale také pro milovníky koupání, vodních sportů i rybaření. Parkovaní a WiFi zdarma. Více informací zde

Cena od: 892 Kč

Pelikán PurkarecPelikán Purkarec ****

Pelíkán Purkarec se nachází v obci Purkarec, 50 metrů od vodní nádrže Hněvkovice. Nabízí pokoje s Wi-Fi zdarma a TV s plochou obrazovkou. Penzion provozuje restauraci připravující českou kuchyni a na místě najdete i hřiště, na kterém mohou dovádět děti. Na místě je neplacené veřejné parkoviště. Více informací zde

Cena od: 513 Kč

Ubytování Hluboká nad Vltavou

Přesměrování na booking.comApartment Adéla

Apartment Adéla nabízí ubytování v Hluboké nad Vltavou, 600 metrů od zámku Hluboká. Hosté zde mohou zdarma využívat Wi-Fi. V apartmánu je kuchyňský kout s mikrovlnnou troubou a toustovačem i vlastní koupelna. Využívat lze i TV. Další informace zde

Cena od: 703 Kč

Přesměrování na booking.comApartmán U Kapličky

Apartmán U Kapličky nabízí ubytování v Hluboké nad Vltavou, 400 metrů od zámku Hluboká. Hostům je k dispozici bezplatné Wi-Fi a neplacené soukromé parkoviště. Další informace zde

Cena od: 811 Kč

Přesměrování na booking.comHotel Podhrad ****

Hotel Podhrad se nachází v centru Hluboké nad Vltavou, jen několik kroků od impozantního zámku Hluboká, a bezplatné hlídané parkoviště, wellness centrum, restauraci připravující pokrmy české kuchyně i zdarma dostupné Wi-Fi. Další informace zde

Cena od: 1 051 Kč

Přesměrování na booking.comHotel Štekl ****

Tento krásný hotelový komplex, který se nachází v sousedství zámku Hluboká nad Vltavou, nabízí 44 neobyčejně nádherných pokojů různých typů. Další informace zde

Cena od: 1 675 Kč

Přesměrování na booking.comWellness Hotel Diamant *****

Tento hotel, vzdálený 10 minut chůze od zámku Hluboká, nabízí krytý bazén, fitness centrum, několik wellness zařízení a klimatizované pokoje s LCD TV a bezplatným přístupem k internetu. Další informace zde

Cena od: 2 216 Kč

Přesměrování na booking.comSportcentrum Dvořák ***

Sportcentrum Dvořák stojí na klidném místě na břehu řeky Vltavy, jen 2 minuty chůze od zámku Hluboká nad Vltavou. Nabízí bezplatné Wi-Fi, neplacené soukromé parkoviště a zahradu s grilem. Na místě najdete dětské hřiště. Autobusová zastávka je vzdálená 400 metrů. Další informace zde

Cena od: 1 297 Kč

Přesměrování na booking.comPenzion a hospoda Na statku

Penzion a Hospoda Na Statku se nachází v Hluboké nad Vltavou, 3,1 km od zámku Hluboká, a nabízí ubytování vhodné pro hosty s mazlíčky, bezplatné Wi-Fi, gril a dětské hřiště. Na místě je k dispozici restaurace. Další informace zde

Cena od: 973 Kč

Přesměrování na booking.comHotel Milan Vopicka ***

Hotel Milan Vopička se nachází 50 metrů od golfového hřiště v Hluboké nad Vltavou a nabízí 4 tenisové kurty, venkovní bazén a restauraci. Na vyžádání je k dispozici instruktor tenisu. Hosté mohou využívat Wi-Fi zdarma. Další informace zde

Cena od: 681 Kč

Přesměrování na booking.comZáviš z Falkenštejna ****

Tento příjemný hotel nabízí vkusně zařízené a pěkně vybavené pokoje, kde hosté tráví klidné noci. V pěkné hotelové restauraci s terasou můžete ochutnat lahodné speciality české i mezinárodní kuchyně a chlazené české pivo, nebo si dát lahvičku vynikajícího vína. Vinárna je skvělým místem pro různé oslavy a akce. Další informace zde

Cena od: 1 081 Kč

Přesměrování na booking.comParkhotel Hluboka Nad Vltavou ****

Moderní Parkhotel Hluboká nad Vltavou se nachází pouhých 300 metrů od centra města a nabízí moderně vybavené pokoje, fitness centrum a konferenční prostory.

Prostorné pokoje mají atraktivní interiéry zařízené v barvách inspirovaných čtyřmi ročními obdobími. Ve všech pokojích je zdarma dostupné kabelové připojení k internetu. Další informace zde