Špindlerův Mlýn - vodopády

Typ: Pěší (či sněžnice) Vzdálenost: 10.3 km Obtížnost: Těžká Převýšení: 384 m Hodnocení: 100/5

Krkonoše, Česká Republika

Mapa

Výškový profil
Body zájmu

Špindlerův Mlýn - vodopády

Jak k parkovišti? Klikněte si na kolonku PARKOVIŠTĚ, poté na bod v mapě a potvrďte tlačítkem OK. Pokud chcete najít trasu, jak se dostat na parkoviště, klikněte na ''Jak se tam dostanu''. Zvolíte svůj výchozí bod a načtou se vám varianty, jak se k parkovišti dostanete.

My jsme zaparkovali na placeném parkovišti u stanice lanovky na Medvědín. Od parkoviště se vydejte přes lávku k lanovce a odbočte doprava.

Provozní doba lanovky na Medvědín (Květen - Říjen, pondělí - neděle 08:00 - 18:00)

Půjdete proti proudu Labe a po chvilce narazíte po levé straně na řopík Pod Dívčí strání - součást lehkého vojenského opevnění z doby před II. světovou válkou Výlet k řopíkům u Borovan v jižních Čechách. Za řopíkem dojdete k rozcestí pod Dívčí strání, kde odbočíte doprava a zde se napojíte na modré turistické značení, které vás provede první polovinou výletu. U tohoto rozcestí se nachází soutok Bílého Labe a Labe.

Na dalším rozcestí U Dívčí lávky pokračujte dále po modrém značení. Jdete již proti proudu Bílého Labe. Pod Jeleními boudami pokračujte rovně k Velkému vodopádu. Velký vodopád se nachází asi 230 metrů za rozcestím Pod Jeleními boudami.

TIP: Téměř ke každému vodopádu vedou vyšlapané cestičky.

Přibližně kilometr od Velkého vodopádu se nachází vodopád Velký skok. Za dalších cca 500 m najdete Balvanový vodopád, následně vás čeká po dalším půl kilometru Dlouhý vodopád. Poté přejdete lávku přes řeku a kousek za ní narazíte na Plotnový vodopád - poslední vodopád na trase.

Od Plotnového vodopádu pokračujte nahoru, kde dojdete k Boudě U Bílého Labe (občerstvení). Zde odbočte doprava a napoíjte se na žluté turistické značení. Tento úsek nás nenapadlo pojmenovat jinak než slovy "I cesta je cíl", protože téměř celou cestu se vám budou otevírat výhledy na okolní špičky hor.

Po žlutém turistickém značení a 4,5 km dojdete k rozcestí Dřevařská cesta, kde pokračujte po červeném značení směrem do Špindlu. Následně přejděte přes Bílý most a odbočte doprava na stezku, která vás dovede zpět k lanovce a parkovišti. Cestou minete minigolf, odbočku na bobovou dráhu a lanový park.

• Parkoviště Medvědín Parkoviště Medvědín

Od parkoviště pokračujte lávkou přes Labe a na rozcestí odbočte doprava. Zde se nachází dolní stanice lanovky Medvědín.

My jsme za parkovné zaplatili 20 Kč/hod. Na výletě jsme byli přibližně 3,5 hodiny, takže jsme za parkovné zaplatili 80 korun. Ušetřit můžete pokud zaparkujete na začátku Špindlu, kde stojí parkovné i 50 Kč/den.

Otevřeno: Vstupné: 20 Kč/h
  • Řopík Pod Dívčí strání Řopík Pod Dívčí strání

Lehké opevnění postavené v době před II. světovou válkou.

• Pod Dívčí strání - rozcestí Pod Dívčí strání - rozcestí

Na rozcestí Pod Dívčí strání odbočte doprava a napojte se na modré turistické značení. Modrého značení se držet až k Boudě U Bílého Labe.

Pod Dívčí strání - rozcestí Pod Dívčí strání - rozcestí Pod Dívčí strání - rozcestí
  • Velký Vodopád Velký Vodopád

K největšímu a nejznámějšímu vodopádu Bílého Labe se dostanete vyšlapanou cestičkou z modrého turistického značení.

• Vodopád Velký skok Vodopád Velký skok

Vodopád, který vás příliš neohromí svou výškou, nýbrž tvarem.

Vodopád Velký skok Vodopád Velký skok Vodopád Velký skok Vodopád Velký skok Vodopád Velký skok Vodopád Velký skok
  • Balvanový vodopád Balvanový vodopád

K vodopádu se dostanete trochu krkolomněji, ale lze najít i celkem pohodlná cestička. Vodopád je vysoký 5,5 metrů. Kousek za vodopádem se nachází odpočinkové místo a dětské hřiště.

Balvanový vodopád Balvanový vodopád Balvanový vodopád
  • Plotnový vodopád Plotnový vodopád

Přibližně 5 metrů vysoký vodopád připomínající skluzavku.

• Bouda U Bílého Labe Bouda U Bílého Labe

U Boudy Bílého Labe odbočte doprava a pokračujte po žlutém turistickém značení. Pokud se chcete podívat ještě na jeden vodopád, můžete pokračovat 900 metrů stále po modrém značení k Lavinové peřeji.

Cesta zpět po žlutém turistickém značení byla pro nás takovou třešničkou na dortu. Sice už nepotkáte cestou žádný vodopád, ale za to si užijete krásné výhledy na vrcholky okolních hor.

Těsně nad Špindlem se napojte na červené turistické značení a sejděte zpět k hlavní silnici. Poté přejděte lávkou přes Labe a pokračujte zpět k parkovišti. Cestou minete lanový park a mini golf.

Bouda U Bílého Labe Bouda U Bílého Labe Bouda U Bílého Labe

Poznámka: Kliknutím na ikonku Vám bude zobrazena trasa.

• Parkoviště a autobusové nádraží (výchozí bod)

• Parkoviště Medvědín Parkoviště Medvědín

Otevřeno: Vstupné: 20 Kč/h

Savoy Hotel Savoy Hotel ****

Savoy Hotel se nachází v centru Špindlerova Mlýna a nabízí wellness centrum se saunou a vířivkou, business centrum, hernu se stolním fotbalem a bezplatné Wi-Fi. Všechny pokoje Hotelu Savoy mají LCD TV, fén, vlastní koupelnu a psací stůl. Některé nabízí také balkon s krásným výhledem na lyžařský areál Svatý Petr. Více..

Cena od: 3 161 Kč

Clarion Špindlerův MlýnClarion Hotel Špindlerův Mlýn ****

Clarion Hotel Špindlerův Mlýn se nachází na příjezdové cestě z Vrchlabí ve vesnici Labská ve Špindlerově Mlýně. Je situován uprostřed přírody v Krkonošském národním parku, pouhých 100 metrů od sjezdovky Labská. Všechny pokoje zahrnují bezplatné Wi-Fi připojení. Hotel má moderně zařízené pokoje s vlastní koupelnou. Více..

Cena od: 1 313 Kč

Pension PohodaPension Pohoda ***

Pension Pohoda se nachází ve Špindlerově Mlýně, 1 600 metrů od lyžařského areálu Svatý Petr a 1 700 metrů od areálu Svatý Petr - Pláň, a nabízí bezplatné Wi-Fi, lyžárnu se sušákem na lyžařské boty a úschovnu kol. Skibus staví přímo před budovou. Pokoje jsou vybavené satelitní TV a posezením. Ve vlastní koupelně najdete sprchu. Navíc je k dispozici ložní prádlo. Některé pokoje mají balkon. Více..

Cena od: 1 837 Kč

Hotel Martin & KristynaHotel Martin & Kristyna ***

Hotel Kristýna a hotel Martin tvoří kouzelný hotelový komplex, který se nachází ve Špindlerově Mlýně. Těšit se sem můžete na dobré jídlo a překrásnou horskou přírodu. Na procházku a v létě také za osvěžením se hosté mohou vydat k Dolskému potoku, který protéká nedaleko hotelu Kristýna. Z balkonů a oken hotelu můžete se nabízí výhled do zahrady a okolí. K odpočinku jsou pro hosty připravena u hotelu lehátka. Více..

Cena od: 1 459 Kč

Penzion Barytka Penzion Barytka ***

Penzion Barytka se nachází 2,5 km od centra Špindlerova Mlýna, pouhý 1 km od lyžařského areálu Svatý Petr, a nabízí zdarma dostupné Wi-Fi. Penzion Barytka poskytuje ubytování v pokojích s vlastní koupelnou a satelitní TV. Ve společném loungi, který je k dispozici všem hostům, se každé ráno podávají snídaně. Více..

Cena od: 952 Kč

Clarion Špindlerův MlýnChata Labská **

Chata Labská se nachází v lyžařském areálu Špinderlův Mlýn, přímo u lyžařské lanovky Labská, a má restauraci, která podává regionální speciality. Chata poskytuje jedinečný výhled na Labskou přehradu a má terasu a zahradu s grilem. K dispozcici je trampolína a herna s fotbálekm a šipkami. Nechybí bezplatné Wi-Fi a parkování zdarma. Více..

Cena od: 730 Kč

Hotel Horní PramenHotel Horní Pramen **

Hotel Horní Pramen prošel v roce 2012 renovací. Stojí na jižním svahu obráceném k centru Špindlerova Mlýna a má terasu s překrásným výhledem na celé horské středisko. Tento levný hotel nabízí útulné pokoje a příjemnou restauraci s výbornou českou kuchyní. Více..

Cena od: 784 Kč

Hotel EspritHotel Esprit ***

Hotel Esprit se nachází v údolí Svatý Petr, které je součástí Špindlerova Mlýna, 2,5 km od centra, a nabízí útulné ubytování ve 2 budovách. Třetí část hotelu tvoří hlavní budova s restaurací a terasou se zázemím pro grilování. Nechybí zde ani půjčovna lyžařského vybavení a lyžařská škola. Více..