Srní, Hauswaldská kaple, Klostermannův most

Typ: Pěší (či sněžnice) Vzdálenost: 15.8 km Obtížnost: Střední Převýšení: 157 m Hodnocení: 60/5

Výlety Šumava, Česká Republika

Mapa

Výškový profil
Body zájmu

Srní, Hauswaldská kaple, Klostermannův most

Parkoviště v Srní najdete u benzínové pumpy na výpadovce směr Sušice. Z parkoviště se vydejte vlevo a u informačního střediska pokračujte rovně směrem na Staré Srní. U Starého Srní odbočte doleva k nádherně opraveným chaloupkám a penzionům. Pohodovou procházkou dojdete až do lesa a mírným stoupáním pokračujte vždy vpravo k ''Odbočce ke kapli''.

Fotky a zajímavosti naleznete v ''Bodech zájmu''.

Přejděte přes Vchynicko-Tetovský plavební kanál a stoupáním dojděte ke 400 metrů vzdálené kapli. Jste zároveň na NS okolo Kostelního vrchu. Pokud chcete od kaple pokračovat lepší cestou, vraťte se ke kanálu, odbočte doprava a na Hakešické cestě jste opět na trase. My jsme od kaple pokračovali stoupáním podél dřevěného korýtka naučnou stezkou Okolo Kostelního vrchu. Cestou uvidíte studánku a několik cedulek s úryvky od spisovatele Karla Klostermanna.

Na vrcholu stoupání se stezka zúží a půjdete chvilku po rovině. V klesání budete mít v cestě několik překážek v podobě padlých stromů. V lese se držte vlevo lepší cestou až do chvíle, kdy zhlédnete cestu a kanál, v tomto okažimu odbočte doprava a přejděte přes kamenný mostík na pěknou cestu. V tento okamžik půjfete po NS Vchynickotetovský kanál (proti proudu). Za kanálem odbočte doprava a na nedaleké Hakešické cestě vlevo. Zde se napojujete na zelené turistické značení.

Příští tři kilometry půjdete mírným stoupáním okolo plavebního kanálu k rozcestí ''Plavební kanál'', zde se napojíte na asfaltovou komunikaci a odbočíte doleva. Minete rozcestí ''Rokyta'' a na rozcestí ''Schätzův les'' odbočte doprava (na mapy.cz jsou tyto dvě rozcestí zaneseny v mapě opačně), od tohoto rozcestí se držte červeného turistického značení.

Ani ne po sto metrech odbočíte doleva do lesa. Lesem sejdete k hlavní silnici, kde odbočte doprava k nedalekému mostu. Na tomto krátkém úseku dbejte zvýšené opatrnosti. Z mostu se při pohledu proti proudu říčky Vydry (cca. 50 metrů) můžete podívat na tzv. obří hrnec, jedná se o veliký kámen, ve kterém staletími vymlela voda, štěrk a kamení obrovskou díru.

Za mostem odbočte doleva (NS Povydří) a pokračujte po proudu ke Klostermannovu mostu. Přejděte přes most na druhý břeh říčky Vydry a napojte se na žluté turistické značení. Nelekněte se cedulky ''konec stezky'' a pokračujte 600 metrů strmým stoupáním. Stoupání vám zpříjemní kořeny stromů, které zde vytvořily schody. Na vrcholu stoupání projdete okolo chaloupek až k rozcestí ve tvaru Y. Na tomto rozcestí jsme si cestu trochu zkrátili a odbočili jsme vpravo. Chcete-li vidět Horní hrádky odbočte doleva a po žlutém značení se napojíte zpět na trasu.

Na dalším rozcestí ve tvaru T odbočte doprava na asfaltku (ti co přijdou od Horních hrádek, pokračují rovně). Půjdete malý kosek po Klostermannovo stezce, ze které přejdete na NS Vlčí výběh. V lese u parkoviště pro invalidy si můžete vybrat. Buďto půjdete doleva a projdete Vlčí stezku a nebo pokračujete rovně. V obou případech dojdete do nedalekého Srní. Půjdete-li rovně tak za velmi hezkou chaloupkou odbočte v lese doprava na pěšinku, které vás dovede k hlavní silnici.

Na hlavní silnici odbočte doprava a se zvýšenou opatrností pokračujte kilometrovým stoupáním do Srní. U kostela odbočte doprava zpět k parkovišti.

• Parkoviště u benzínové pumpy Parkoviště u benzínové pumpy

Nabídka Last Minute zájezdů!

Výchozím bodem tohoto výletu je placené parkoviště u benzínové pumpy. Parkoviště se nachází na výpadovce ze Srní směrem na Sušici. Cena parkovného je 70 kč / den.

Otevřeno: Vstupné:
    Parkoviště u benzínové pumpy Parkoviště u benzínové pumpy Parkoviště u benzínové pumpy
  • Srní Srní

Informační středisko, pošta a samoobsluha COOP v Srní.

Srní Srní
  • Hauswaldská kaple Hauswaldská kaple

Nabídka Last Minute zájezdů!

Toto poutní místo se proslavilo díky mnoha nevysvětlitelným uzdravením. Na počest těchto zázračných uzdravení zde bylo v roce 1820 vystavěna první kaple. V roce 1860 pro velikou oblibu byla postavena druhá kaple. Pro její špatnou stabilitu byla vystavěna třetí kaple a to v roce 1902. Z kaplí zbyly základní kameny. Na informační tabuli si můžete přečíst zajímavé pověsti svázané s tímto poutním místem.

Otevřeno: Vstupné:
    Hauswaldská kaple Hauswaldská kaple Hauswaldská kaple Hauswaldská kaple Hauswaldská kaple Hauswaldská kaple Hauswaldská kaple Hauswaldská kaple
  • Vodník na Vchynicko-Tetovském kanálu Vodník na Vchynicko-Tetovském kanálu

U penzionu se nachází tento hastrman.

• Vchynicko - Tetovský plavební kanál Vchynicko - Tetovský plavební kanál

Tento vodní tok sloužil v minulosti pro plavení šumavského dřeva a obchází nesplavný úsek Vydry pod Antýglem. Spojoval řečiště Vydry s říčkou Křemelná.

Vchynicko - Tetovský plavební kanál Vchynicko - Tetovský plavební kanál Vchynicko - Tetovský plavební kanál
  • Antýgl most, soutok Vydry a Hamerského potoka Antýgl most, soutok Vydry a Hamerského potoka

Nabídka Last Minute zájezdů!

Z mostu je cca. 50 metrů proti proudu říčky dobře vidět obří hrnec vymletý staletími za pomocí vody, štěrku a kamení viz. foto. Dvacet metrů od mostu po proudu najdete soutok Vydry a Hamerského potoka. Dále po proudu se nachází místo, kde se každé ráno koupali detektiv Kamil Sedláček a Emil Kintzl v seriálu Policie Modrava. Ovšem na kolech se do těchto míst nesmí.

Otevřeno: Vstupné:
    Antýgl most, soutok Vydry a Hamerského potoka Antýgl most, soutok Vydry a Hamerského potoka Antýgl most, soutok Vydry a Hamerského potoka
  • Klostermannův most Klostermannův most

Tento most byl vybudován koncem roku 2012 na místě, kde dříve stávala lávka, přes kterou se procházel známý šumavský spisovatel Karel Klostermann.

Klostermannův most Klostermannův most
  • Naučná stezka Vlčí výběh Naučná stezka Vlčí výběh

Nabídka Last Minute zájezdů!

K vlčímu výběhu o rozloze cca 3 ha vede naučný okruh, který vás seznámí se stopami šelem vyskytujících se na Šumavě a některými stromy a rostlinami. Výběhem vede 300 metrů dlouhá lávka s pozorovacími přístřešky. Lávka je vyvýšená 3-4 metry nad terénem.

Otevřeno: leden, únor, březen: 8.30 - 15.30 hod
    duben (pouze SO+NE): 8.30 - 15.30 hod
    květen, červen: 8.30 - 16.00 hod
    červenec, srpen: 8.30 - 16.00 hod
    září, říjen: 8.30 - 16.00 hod
    listopad, prosinec: 8.30 - 15.30 hod
    Vstupné: Zdarma
    Naučná stezka Vlčí výběh Naučná stezka Vlčí výběh Naučná stezka Vlčí výběh Naučná stezka Vlčí výběh Naučná stezka Vlčí výběh Naučná stezka Vlčí výběh Naučná stezka Vlčí výběh Naučná stezka Vlčí výběh Naučná stezka Vlčí výběh
  • Kostel Srní Kostel Srní

Barokní kostel Nejsvětější Trojice pochází z počátku 19. století.

Otevřeno: Vstupné:

Poznámka: Kliknutím na ikonku Vám bude zobrazena trasa.

• Parkoviště u benzínové pumpy Parkoviště u benzínové pumpy

Otevřeno: Vstupné:
  • Parkoviště a autobusová zastávka Antýgl Parkoviště a autobusová zastávka Antýgl

Výchozím bodem tohoto výletu je parkoviště a autobusová zastávka Antýgl.

Vyhledat ubytování

Otevřeno: Vstupné:
    Parkoviště a autobusová zastávka Antýgl Parkoviště a autobusová zastávka Antýgl Parkoviště a autobusová zastávka Antýgl

Námi doporučené ubytování a start trasy

Chata Povydří

Chata PovydříChata Povydří se nachází v Srní v Plzeňském kraji, 28 km od německého města Bodenmais. Nabízí saunu, lyžárnu, 2 venkovní bazény, z toho 1 sezónní, gril a restauraci, kam si můžete zajít na jídlo. K dispozici je i bezplatné soukromé parkoviště a v celém objektu lze zdarma využívat Wi-Fi. Více informací zde

Cena od: 681 Kč

Další alternativa ubytování v okolí

Hotel Srní depandance - Šumava ***

Hotel Srní depandance - ŠumavaHotel Srní se nachází uprostřed krásné šumavské přírody, obklopený čerstvým vzduchem, rybníky a svěžími zelenými lesy, a nabízí vyhřívaný bazén, saunu a fitness centrum.

Noci můžete strávit v klidu plně zařízených pokojů a den začít snídaní formou bufetu zdarma. Více informací zde

Cena od: 838 Kč

Pension Efekt No 2 ***

Pension Efekt No 2Pension Efekt No 2 se nachází v obci Srní, 13 km od lyžařského areálu Kašperské hory. Nabízí bezplatné veřejné Wi-Fi, parkování zdarma a plně vybavené společné kuchyně na každém patře. Více informací zde

Cena od: 2 122 Kč

Hotel Srní ****

Hotel SrníHotel Srní se nachází v obci Srní, 28 km od města Bodenmais, a nabízí dětské hřiště, lyžárnu, restauraci, bowlingovou dráhu i soukromé parkoviště.

Hotel Srní poskytuje ubytování v pokojích s vlastní koupelnou i TV s plochou obrazovkou a ve všech jeho prostorách je zdarma dostupné Wi-Fi.

Okolí hotelu je oblíbeným cílem milovníků lyžování, přičemž lyžařské vybavení si lze stejně jako jízdní kola půjčovat přímo na místě. Více informací zde

Cena od: 1 098 Kč

Apartmán Srní 121

Apartmán Srní 121Součástí apartmánu je kuchyň s mikrovlnnou troubou a chladničkou, TV s plochou obrazovkou i vlastní koupelna s vanou nebo sprchou. Více informací zde

Cena od: 3 567 Kč

Apartmány Vydrýsek

Apartmány VydrýsekApartmány Vydrýsek jsou situované v domě v Srní. Mají posezení, satelitní TV a lze v nich bezplatně využívat Wi-Fi. V každém je dále plně vybavená kuchyň s klasickou i mikrovlnnou troubou a koupelna se sprchou, bidetem a toaletními potřebami zdarma. Můžete si z nich užívat výhled do přilehlé zahrady a na hory. Více informací zde

Cena od: 2 163 Kč

Chata Kamínek

Chata KamínekChata Kamínek nabízí ubytování s domácími mazlíčky a zahradou v Srní, 28 km od Bodenmaisu. Na místě je soukromé neplacené parkoviště. K dispozici je kuchyň se sporákem, mikrovlnnou troubou a rychlovarnou konvicí. V ceně jsou ručníky a ložní prádlo. Více informací zde

Cena od: 10 403 Kč

Chalet Gabrettina ****

Chalet GabrettinaChata Gabrettina nabízí ubytování v Rokytě, 4 km od Srní a 47 km od Deggendorfu. Chata Gabrettina má posezení, jídelní kout, kuchyň s troubou, ručníky, ložní prádlo a koupelnu s vanou nebo sprchou. Více informací zde

Cena od: 18 645 Kč

Chata Antýgl

Chata AntýglChata Antýgl nabízí neplacené parkoviště a možnost ubytování se zvířecími mazlíčky v Srní, 30 km od Bodenmaisu a 47 km od Deggendorfu. K dispozici je kuchyň s troubou, mikrovlnnou troubou, ledničkou a kávovarem, satelitní TV a koupelna se sprchou. Více informací zde

Cena od: ???

Zájezd v Srní

Hotel Srní ****

Oblíbený hotelový komplex je situován v panenské přírodě chráněné krajinné oblasti, přímo v centru obce Srní. Železná Ruda je vzdálena 30 km od hotelu. Nákupní možnosti a zábavu mají hosté v bezprostřední blízkosti ubytování. Díky bezprostřední blízkosti turistických stezek, cyklostezek, udržovaných tras pro běžecké lyžování, sjezdovek, řeky Otavy a skal u Dlouhé Vsi se nabízí mnoho možností jak trávit čas outdoorovými aktivitami.