Srní, vlčí výběh, Čeňkova pila

Typ: Pěší (či sněžnice) Vzdálenost: 10.0 km Obtížnost: Střední Převýšení: 275 m Hodnocení: 100/5

Výlety Šumava, Česká Republika

Mapa

Výškový profil
Body zájmu

Srní, vlčí výběh, Čeňkova pila

Od Čeňkovy pily zpět k chatě (jedna zastávka), nebo do Srní (dvě zastávky) se svezete autobusem. Start trasy začíná na placeném parkovišti v Srní vedle benzínové čerpací stanice (výpadovka na Sušici). Od parkoviště se vydáte směrem do Srní, u informačního střediska odbočíte vlevo, minete kostel a pokračujete kilometr dlouhý úsek podél hlavní silnice směr Modrava. Za druhou ostrou pravotočivou zatáčkou sejdete z hlavní silnice doleva k NS Vlčí výběh.

Ve vlčím výběhu pokračujte dle značení až k vyhlídkovým plošinám. Bylo nám řečeno, že se vlci nacházejí před druhou vyhlídkovou plošinou vlevo za rozdvojeným stromem a byla to pravda :-). Po prohlídce se vraťte přibližně 300 metrů proti značení a v ostré levotočivé zatáčce odbočte vpravo k parkovišti pro invalidy. Zde odbočíte doprava (100 metrů půjdete po Klostermanno vo NS) a napojíte se na žluté turistické značení, které vás přes Horní Hrádky dovede do lesa, kde budete strmě klesat ke Klostermannovu mostu. Kořeny stromů vytvořily na tomto úseku schody, takže to zválednete i se svými ratolestmi. Za mostem odbočíte vlevo a pokračujete pohodovým klesáním podél dravé říčky Vydry a NS Povydří k Turnerově chatě.

Až se budete vracet zpět do Srní, tak od parkoviště pro invalidy se již nemusíte vracet do areálu vlčího výběhu, ale pokračujte rovně Klostermannovo NS do Srní.

Od chaty můžete pokračovat klesáním okolo kamenného moře do Čeňkovy pily, nebo se můžete vydat prudkým stoupáním po žlutém značení směrem na Zhůří a dále po zeleném značení na Horskou Kvildu.

Pro ty co se vydají od Turnerovy chaty směrem na Zhůří (mapa):

První dva a půl kilometru k asfaltové silnici vás čeká velmi strmé stoupání. Na tomto úseku nastoupáte neuvěřitelných 300 výškových metrů. V samotném stoupání si dejte pozor, aby jste neodbočili na první paseku stejně jako my :-). Na hlavní silnici odbočíte vpravo a pokračujete okolo silnice, místy kde stávala osada Zhůří. Cca 600 metrů v lese si pohlídejte odbočku doleva na lesní pěšinu. Za chvilku dojdete do Horské Kvildy, kde přejdete přes hlavní silnici a sejdete k Hamerskému potoku. U potoka odbočíte doprava a velmi příjemnou procházkou podél potoka, kde jsou znatelná místa po rýžování zlata tvz. sejpy a pinky, dojdete k soutoku s řekou Vydrou. Zde odbočíte doprava k nedalekému Klostermannovu mostu, přes který přejdete a stoupáním po žlutém značení pokračujete směr Srní. Dále minete parkoviště u vlčího výběhu, za kterým odbočíte doprava na lesní pěšinu. Zhruba po 300 metrech dojdete k hlavní silnici směr Srní.

Chcete-li si prohlédnout obří hrnec, zaznamenaný mimo trasu, dojděte od soutoku Hamersmkého potoka  s říčkou Vydrou na kamený most a podívejte se proti proudu vpravo.

Pár informací pro ty co dorazili do Čenkovy Pily:

- Odbočíte-li na hlavní silnici vlevo a přejdete přes řeku můžete navštívit expozici Šumavské energie. Začátky prohlídek jsou v 9, 11, 13 a 15 hodin, červen - září denně mimo pondělí (vstup zdarma, telefon: 840 840 840).

- Vydáte-li se na hlavní silnici rovně, projdete mezi parkovištěm a bufetem, dojdete k nedaleké Čeňkově pile. Za touto pilou se nachází soutok Vydry a Křemelné a tímto místem vzniká řeka Otava.

Zpět do Srní jděte stejnou cestou, kterou jste přišli.

Wellness pobyt na ŠumavěWellness pobyt v Srní

Čtyř denní zážitkový pobyt pro dvě osoby ve čtyř hvězdičkovém hotelu uprostřed Šumavy. V hotelu najdete wellnes areál s bazénem, saunu s parní lázní, posilovnu, stolní tenist, bowling a mnoho dalšího.

Další informace zde

• Parkoviště u benzínové pumpy Parkoviště u benzínové pumpy

Výchozím bodem tohoto výletu je placené parkoviště u benzínové pumpy. Parkoviště se nachází na výpadovce ze Srní směrem na Sušici. Cena parkovného je 70 kč / den.

Otevřeno: Vstupné:
    Parkoviště u benzínové pumpy Parkoviště u benzínové pumpy Parkoviště u benzínové pumpy
  • Srní Srní

Informační středisko, pošta a samoobsluha COOP v Srní.

Srní Srní
  • Kostel Srní Kostel Srní

Nabídka Last Minute zájezdů

Barokní kostel Nejsvětější Trojice pochází z počátku 19. století.

• Naučná stezka Vlčí výběh Naučná stezka Vlčí výběh

Nabídka ubytování v okolí

K vlčímu výběhu o rozloze cca 3 ha vede naučný okruh, který vás seznámí se stopami šelem vyskytujících se na Šumavě a některými stromy a rostlinami. Výběhem vede 300 metrů dlouhá lávka s pozorovacími přístřešky. Lávka je vyvýšená 3-4 metry nad terénem.

Otevřeno: leden, únor, březen: 8.30 - 15.30 hod
    duben (pouze SO+NE): 8.30 - 15.30 hod
    květen, červen: 8.30 - 16.00 hod
    červenec, srpen: 8.30 - 16.00 hod
    září, říjen: 8.30 - 16.00 hod
    listopad, prosinec: 8.30 - 15.30 hod
    Vstupné: Zdarma
    Naučná stezka Vlčí výběh Naučná stezka Vlčí výběh Naučná stezka Vlčí výběh Naučná stezka Vlčí výběh Naučná stezka Vlčí výběh Naučná stezka Vlčí výběh Naučná stezka Vlčí výběh Naučná stezka Vlčí výběh Naučná stezka Vlčí výběh
  • Klostermannův most Klostermannův most

Tento most byl vybudován koncem roku 2012 na místě, kde dříve stávala lávka, přes kterou se procházel známý šumavský spisovatel Karel Klostermann.

Klostermannův most Klostermannův most
  • Obří hrnec Obří hrnec

Nabídka ubytování v okolí

V řece se nachází takovéto obří hrnece, vymleté staletími za pomoci vody, štěrku a kamení. Tento obří hrnec najdete mimo trasu. Uvidíte ho z kameného mostu 600 metrů proti proudu říčky Vydry a asi 50 metrů opět proti proudu řeky vpravo.

• Turnerova chata Turnerova chata

Nabídka Last Minute zájezdů

Chata z konce třicátých let se zachovala v původní podobě a můžete se zde občerstvit i ubytovat. Už v historii byla chata jedním z nejnavštěvovanějším míst na Šumavě a dnes to není jinak. V letních měsících tady ve svém výběhu bydlí vydra. Nachází se zde také veřejné WC.

Otevřeno: Vstupné:
    Turnerova chata Turnerova chata Turnerova chata Turnerova chata Turnerova chata Turnerova chata
  • Kamenné moře Kamenné moře

Informace o ''Kamenném moři'' a další zajímavosti si přečtete na informační tabuli.

Kamenné moře Kamenné moře Kamenné moře
  • Parkoviště a bufet Čeňkova pila Parkoviště a bufet Čeňkova pila

Parkoviště s přilehlým bufetem v Čeňkově Pile.

Parkoviště a bufet Čeňkova pila Parkoviště a bufet Čeňkova pila
  • Čeňkova pila a soutok Čeňkova pila a soutok

Cestou k elektrárně jste šli kolem původního kamenného náhonu, který byl prodloužen o dřevěný přivaděč (vantroku). Tímto se dosáhlo 10 ti metrového spádu, který využívá horizontální Francisova turbína o hltnosti 1,4 m3/s a výkonu 125 HP při 375 ot./min. Ve strojovně je instalován generátor o výkon 96kW, který dodává do sítě v průměru 500 tis. kWh ročně. Tato elektrárna je zachována v téměř původním stavu a byla zařazena mezi národní technické památky.

Nabídka ubytování v okolí

Za elektrárnou se stékají dvě šumavské říčky Vydra a Křemelná, čímž vzniká řeka Otava. Řeka dále protéká městy Sušicí, Horažďovicemi, Strakonicemi a Pískem. Za Pískem se vlévá do přehrady Orlík.

Expozici Šumavské energie naleznete za mostem přes řeku Vydru.

Poslední aktualizace 3. 4. 2017

Otevřeno: Květen
    středa: 09:00 - 15:00
    sobota: 09:00 - 15:00
    Červen - Září
    úterý - neděle: 09:00 - 15:00
    Vstupné: Vstup volný
    Čeňkova pila a soutok Čeňkova pila a soutok Čeňkova pila a soutok Čeňkova pila a soutok Čeňkova pila a soutok Čeňkova pila a soutok Čeňkova pila a soutok Čeňkova pila a soutok Čeňkova pila a soutok

Poznámka: Kliknutím na ikonku Vám bude zobrazena trasa.

• Parkoviště u benzínové pumpy Parkoviště u benzínové pumpy

Otevřeno: Vstupné:

Námi doporučené ubytování a start trasy

Chata Povydří

Chata PovydříChata Povydří se nachází v Srní v Plzeňském kraji, 28 km od německého města Bodenmais. Nabízí saunu, lyžárnu, 2 venkovní bazény, z toho 1 sezónní, gril a restauraci, kam si můžete zajít na jídlo. K dispozici je i bezplatné soukromé parkoviště a v celém objektu lze zdarma využívat Wi-Fi. Více informací zde

Cena od: 681 Kč

Další alternativa ubytování v okolí

Hotel Srní depandance - Šumava ***

Hotel Srní depandance - ŠumavaHotel Srní se nachází uprostřed krásné šumavské přírody, obklopený čerstvým vzduchem, rybníky a svěžími zelenými lesy, a nabízí vyhřívaný bazén, saunu a fitness centrum.

Noci můžete strávit v klidu plně zařízených pokojů a den začít snídaní formou bufetu zdarma. Více informací zde

Cena od: 838 Kč

Pension Efekt No 2 ***

Pension Efekt No 2Pension Efekt No 2 se nachází v obci Srní, 13 km od lyžařského areálu Kašperské hory. Nabízí bezplatné veřejné Wi-Fi, parkování zdarma a plně vybavené společné kuchyně na každém patře. Více informací zde

Cena od: 2 122 Kč

Hotel Srní ****

Hotel SrníHotel Srní se nachází v obci Srní, 28 km od města Bodenmais, a nabízí dětské hřiště, lyžárnu, restauraci, bowlingovou dráhu i soukromé parkoviště.

Hotel Srní poskytuje ubytování v pokojích s vlastní koupelnou i TV s plochou obrazovkou a ve všech jeho prostorách je zdarma dostupné Wi-Fi.

Okolí hotelu je oblíbeným cílem milovníků lyžování, přičemž lyžařské vybavení si lze stejně jako jízdní kola půjčovat přímo na místě. Více informací zde

Cena od: 1 098 Kč

Apartmán Srní 121

Apartmán Srní 121Součástí apartmánu je kuchyň s mikrovlnnou troubou a chladničkou, TV s plochou obrazovkou i vlastní koupelna s vanou nebo sprchou. Více informací zde

Cena od: 3 567 Kč

Apartmány Vydrýsek

Apartmány VydrýsekApartmány Vydrýsek jsou situované v domě v Srní. Mají posezení, satelitní TV a lze v nich bezplatně využívat Wi-Fi. V každém je dále plně vybavená kuchyň s klasickou i mikrovlnnou troubou a koupelna se sprchou, bidetem a toaletními potřebami zdarma. Můžete si z nich užívat výhled do přilehlé zahrady a na hory. Více informací zde

Cena od: 2 163 Kč

Chata Kamínek

Chata KamínekChata Kamínek nabízí ubytování s domácími mazlíčky a zahradou v Srní, 28 km od Bodenmaisu. Na místě je soukromé neplacené parkoviště. K dispozici je kuchyň se sporákem, mikrovlnnou troubou a rychlovarnou konvicí. V ceně jsou ručníky a ložní prádlo. Více informací zde

Cena od: 10 403 Kč

Chalet Gabrettina ****

Chalet GabrettinaChata Gabrettina nabízí ubytování v Rokytě, 4 km od Srní a 47 km od Deggendorfu. Chata Gabrettina má posezení, jídelní kout, kuchyň s troubou, ručníky, ložní prádlo a koupelnu s vanou nebo sprchou. Více informací zde

Cena od: 18 645 Kč

Chata Antýgl

Chata AntýglChata Antýgl nabízí neplacené parkoviště a možnost ubytování se zvířecími mazlíčky v Srní, 30 km od Bodenmaisu a 47 km od Deggendorfu. K dispozici je kuchyň s troubou, mikrovlnnou troubou, ledničkou a kávovarem, satelitní TV a koupelna se sprchou. Více informací zde

Cena od: ???

Zájezd v Srní

Hotel Srní ****

Oblíbený hotelový komplex je situován v panenské přírodě chráněné krajinné oblasti, přímo v centru obce Srní. Železná Ruda je vzdálena 30 km od hotelu. Nákupní možnosti a zábavu mají hosté v bezprostřední blízkosti ubytování. Díky bezprostřední blízkosti turistických stezek, cyklostezek, udržovaných tras pro běžecké lyžování, sjezdovek, řeky Otavy a skal u Dlouhé Vsi se nabízí mnoho možností jak trávit čas outdoorovými aktivitami.